2025/ 26 õ.a. teema:
"Õpime mängides, mängime õppides – aega mõelda, katsetada, eksida“
Õppeaasta üldeesmärgid
1. Toetame lapse aktiivset osalust õppimises ja kasvatustegevuses
Lastele luuakse võimalused olla tegevuste kavandamise, läbiviimise ja analüüsi aktiivsed osalejad. Laps on vastavalt eale ja arengutasemele oma õppimise teadlik suunaja ja vastutuse kandja.
2. Väärtustame lapse loovust, omaalgatust ja ettevõtlikkust
Õppe- ja kasvatustegevused on suunatud lapse loova eneseväljenduse ja iseseisva tegutsemise toetamisele. Lastele pakutakse mitmekesiseid võimalusi algatuste elluviimiseks ja loovate lahenduste leidmiseks.
3. Täiendame õpi- ja kasvukeskkonda, mis toetab iga lapse arengut terviklikult ja individuaalselt
Füüsiline ja vaimne keskkond on lapsekeskne, turvaline, mitmekesine ning suunatud iseseisvusele ja koostööle. Keskkond toetab laste arenguvajadusi ja huve.
4. Täiskasvanu on lapse arengu suunaja, toetaja ja juhendaja
Rühmatöötajad loovad usaldusväärse ja hooliva suhte lapsega, märkavad ja toetavad lapse arengut, kaasavad last eesmärkide seadmisel ja toetavad teda nende saavutamisel.
5. Kaasame lapsi ja lapsevanemaid õppeprotsessi teadlikeks osapoolteks
Lastel ja nende peredel on võimalus kaasa rääkida õppe- ja kasvatustegevuse planeerimisel ning arenguprotsesside jälgimisel. Suhtlus kodu ja lasteasutuse vahel on koostöine ja toetav.
Põhimõtted eesmärkide elluviimiseks:
Lapse loovuse, omaalgatuse ja ettevõtlikkuse väärtustamine
Lapse aktiivse osaluse toetamine
Laste heaolu toetamine
Mäng on õppimise ja arengu loomulik vorm
Arengut toetava õpi- ja kasvukeskkonna täiendamine
Täiskasvanu kui suunaja ja toetaja
Koostöö laste ja lastevanematega
Iga rühma õppeaasta eesmärgid kajastuvad rühma tegevuskavas ning on lapsevanemale rühmas ja e- õppekeskkonnas Stuudium kättesaadavad.